Glemt Passord?

Arkivorganisering

Det overordnede arkivansvaret ligger hos kommunedirektøren, mens det faglige ansvaret for arkivskaping ligger hos dokumentsenteret, som er sentralt organisert. Dokumentsenteret ligger under seksjon for innovasjon og digitalisering som rapporterer til OU-direktøren. 

Dokumentsenterets organisering:

dokumentsenteret3

Seksjonsleder: funksjon for daglig ledelse - administrativ stilling med personal- og budsjettansvar

Arkivleder : funksjon for faglig ledelse og utvikling - fokus på fysiske arkiver og opplæring 

Fagleder IT-arkiv : funksjon for faglig ledelse og utvikling - fokus på digitale arkiver og digitaliseringsprosjekter

Dokumentforvaltere : daglig drift - post, postmottak, offentlig journal, kontroll og kvalitetssikring, gjenfinning, brukerstøtte, rådgivning mm.

  

Dokumentsenteret fungerer også som sentralt postmottak for kommunen, all post som er adressert direkte til kommunen går via oss, både papirbasert og digitalt. Posten vurderes og fordeles avhengig av type og arkivverdi, dette gjennom registrering i kommunens sak- arkivsystem eller direkte videresending ut til enhetene. Saksbehandlere/ledere er selv ansvarlig for å vurdere og registrere post/e-post adressert direkte til dem.

Av eldre papirbaserte arkiver har dokumentsenteret ansvaret for sakarkivet og personalarkivet, men har også ett veiledningsansvar for resterende arkiver når det gjelder spørsmål om oppbevaring og også avlevering til depot.

Dokumentsenteret holder til i Torggata 10 - Citybygget.