Rutiner for bestilling av annonser i Hadeland og Oppland Arbeiderblad samt «Gardermopakka». «Gardermopakka»: Akers Avis Groruddalen, Eidsvoll Ulensaker Blad, Glåmdalen, Hadeland, Indre Akershus Blad, Raumnes, Romerikes Blad og Varingen – Her må det bestilles egen annonse i Oppland Arbeiderblad. For bestilling av annonser i andre medier gjelder ikke disse retningslinjene 1. Alle annonser bestilles gjennom kommunetorget via e-post kommunetorget@gran.kommune.no (IKKE direkte til avisen) 2. Annonser til fast onsdagsannonse leveres kommunetorget innen torsdag kl 12.00 (kommunetorget leverer til avisen innen fredag kl 12.00) 3. Avisen sender korrektur for alle annonser til kommunetorget 4. Kommunetorget har fått i oppdrag å gjennomgå annonsetekster for å oppnå en mest mulig økonomisk bruk av spalteplass og mest mulig lik bruk av henvisninger med mer i annonser. Dersom Kommunetorgets vurdering ikke deles av den virksomheten/enheten som bestiller annonsen, tas dette opp med virksomhetsleder. Virksomhetsleder tar det evt opp med informasjonssjef. 5. Gran kommunes profil skal brukes i alle Gran kommunes annonser 6. Dersom annonsen er felles med andre enn Gran kommune, skal kommunevåpen brukes på en måte som er godkjent av Gran kommune. Hvis Landbrukskontoret og Kulturskolen bruker egne maler, skal disse annonsene også bestilles gjennom Kommunetorget 7. Etter intern avtale med Hadeland, sendes annonser som ikke bestilles gjennom Kommunetorget i retur til avsender – med kopi til Kommunetorget. Hadeland mottar kopi av Gran kommunes interne retningslinjer. 8. Dersom annonseforbruk er høyere enn forventet, kan Kommunetorget i samråd med rådmannen beslutte at annonser kjøres sort/hvit «resten av året» 9. Det er ingen endringer med hensyn til rutiner for fakturering Gjelder fra 2010-10-11 Sist endret 2013-09-17 Sota |