Lavangen kommune fikk avtale om bruk av SvarINN/SvarUt i forbindelse med nytt saksbehandlersystem Acos mars 2019, det aller meste kommer inn her. Altinn benyttes hovedsakelig til korrespondanse ang sykemeldinger.
Lavangen kommune benytter KS sin mottaksservice SvarInn. Det betyr at innkommet post kommer rett inn i mottakssystemet Acos Mottak. Servicekontoret har ansvar for å eksportere skjemaene videre fra Acos Mottak til gjeldende arkivsak (ny eller eksisterende) i WebSak+. Elektroniske skjema som ligger på kommunens hjemmeside under fanen Selvbetjening kommer også direkte inn i Acos Mottak og behandles på samme måte som SvarInn-forsendelsene.
Alle utgående brev sendes via SvarUt.
Sikre at post som kommer via Altinn blir korrekt håndtert på linje med innkommende post fra andre kanaler.
Pkt.
|
Beskrivelse
|
Ansvarlig
|
1
|
Sjekk av Altinn
- Ikke all post som kommer til Altinn genererer e-postvarsel. Det skal derfor foretas en sjekk ofte av kommunens innboks i Altinn
|
servicekontoret
|
2
|
E-postvarsel om ny melding i Altinn
- Når postmottaket mottar en e-post om ny sykemelding i Altinn, åpnes denne.
|
Leder på avdeling
|
3
|
Logg inn og hent dokument(ene)
- Logg inn på Altinn med egen bruker (mobil/bankid - pålogging)
- Velg at du vil representere Lavangen kommune
- Skriv ut dokument(ene) og følg rutiner for mottak av post
|
Leder på avdeling
|
4
|
Dokumenter som ikke skal hentes ut av servicekontoret:
- Tolldeklarasjonsoversikt
- Sykemeldinger
|
Personer/ledere ved andre enheter
|