Glemt Passord?

eSignering

Skal du sende en avtale til digital signering kan du bruke eSigneringsløsningen i enten P360 eller via Postens signeringstjeneste.

eSignering er en løsning som benytter BankID og Buypass til avansert elektronisk signatur. Man kan også signere dokumenter ved bruk av BankID på mobil som kodebrikke.

Hva du må gjøre i forkant av signeringen

Uansett hvilken løsning du velger er det noen ting du må ha klart på forhånd.

  • Ferdigstille avtale:
    Sørg for å ha ferdigstilt avtalen med riktige opplysninger på hvem som skal signere og annen informasjon.
  • Innhente opplysninger:
    eSignering benytter BankID og Buypass ID for autentisert signatur. Det innebærer at vi må innhente personnummer til de/den som skal signere. Vi kan finne personnummeret ved å gjøre et oppslag i Folkeregisteret. For å være sikker på at vi får riktig treff trenger vi følgende opplysninger om de som skal signere:
    • Fullt navn
    • Folkeregistrert bostedsadresse. Ikke anta at den P360-registrert privatpersonen stemmer. Sjekk derfor alltid opp mot bostedadresse.

Ved å bruke disse opplysningene til å gjøre et søk selv slipper vedkommende å oversende sitt personnummer via utrygge kanaler. Du kan bruke følgende tekstmal for innhenting av opplysninger:

Sikt benytter eSignering (elektronisk signering) for signering av dokumenter. eSignering er en trygg og sikker måte å signere dokumenter på ved bruk av BankID/BankID på mobil/Buypass. For å kunne sende på elektronisk signering må vi gjøre et oppslag på deg i Folkeregisteret. Vennligst oppgi følgende informasjon for sikkert treff:

Fullt navn:

Folkeregistrert adresse:

Mvh.

  • Riktig filformat:
    Dokumenter som skal sendes til signering må være i PDF-format og ikke være større enn 3 MB. Kontroller dokumentet ditt før du laster det opp i P360 eller Postens signeringstjeneste.

NB!

Hvis den ene parten skal signere en avtale for hånd, må den håndskrevne signaturen være plass

før

dokumentet lagres i Public 360 og sendes på digital signering.